09.11.2018
Euroskop
Rada chce přísnější limity CO2 pro osobní automobily
|
Krátce…
Rada chce přísnější limity CO2 pro osobní automobily
|
Rada 10. 10. 2018 přijala obecný přístup k navrhované změně nařízení stanovujícího normy emisí CO2 pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Oproti původnímu návrhu Komise (více v příspěvku „Komise navrhuje nové cíle pro emise z osobních automobilů“, Doprava v listopadu 2017), který počítal s cíli snížení emisí o 15 % v roce 2025, resp. 30 % v roce 2030, se ministři Rady dohodli, že budou požadovat navýšení limitu pro osobní automobily v roce 2030 na 35 %. Výchozí hodnotou pro snižování emisí má být stav v roce 2021 (95 gramů CO2/km pro osobní automobily a 147 gramů CO2/km pro lehká užitková vozidla). Rada také navrhla pobídkový mechanismus k prodeji vozidel s nulovými a nízkými emisemi na trzích, na něž tato vozidla pronikla jen v omezené míře (konkrétně tam, kde podíl těchto vozidel dosahuje méně než 60 % unijního průměru).
V červnu 2022 udělilo Polsko mezi členskými státy EU, pro které jsou k dispozici údaje, nejvyšší počet statusů dočasné ochrany Ukrajincům prchajícím z Ukrajiny (60 125) v důsledku ruské invaze. Po Polsku následovalo Rumunsko (10 360), Irsko (6 985) a Bulharsko (6 920). Více zde ➡️ euroskop.cz/2022/08/08/poskytnuta-podpora-ukrajinskym-uprchlikum/ ... Zobrazit víceZobrazit méně
Poskytnutá podpora ukrajinským uprchlíkům - Euroskop
euroskop.cz
V červnu 2022 udělilo Polsko mezi členskými státy EU, pro které jsou k dispozici údaje, nejvyšší počet statusů dočasné ochrany Ukrajincům prchajícím z Ukrajiny (60 125) v důsledku ru...