Výchova, vzdělání a mládež v lednu 2016

08.02.2016
Euroskop

Erasmus+ v prvním roce fungování poskytl více než 650 tis. grantů, V Lucembursku, Finsku a Itálii se žáci učí největší počet cizích jazyků

  • Projekt Erasmus+, který má za sebou první rok fungování, je doposud pozitivně ohodnocen

  • Více než polovina žáků se na druhém stupni základní školy učí více než jeden cizí jazyk

Krátce…

Erasmus+ v prvním roce fungování poskytl více než 650 tis. grantů

Erasmus + poskytl během prvního roku fungování více než 2 mld. €. Podpořeno bylo více než 18 tis. projektů, které cílí nejen na mladé, ale také učitele. Nový Erasmus+ usiluje zejména o jednodušší zisk finanční podpory. Nově existuje také širší spektrum možností, kam může podpora plynout. V prvním roce fungování bylo financováno 650 tis. grantů na mobilitu studentů, stážistů, učitelů, dobrovolníků a dalších mladých lidí. Prvním studentům se také otevřela cesta k získání studentských půjček na uhrazení celého magisterského studia v zahraničí. Z programu byly poprvé financovány projekty na podporu politik, do nichž se zapojily veřejné orgány a mezinárodní organizace. Sedmiletý program (2014–2020) má celkový rozpočet ve výši 14,7 mld. €, což představuje v porovnání s výdaji za předchozí období nárůst o 40 %.

V Lucembursku, Finsku a Itálii se žáci učí největší počet cizích jazyků

Eurostat vydal data týkající se výuky cizích jazyků. Dle výsledků 60 % žáků druhého stupně základní školy studovalo ve škole více než jeden cizí jazyk. Téměř 100 % (98,6 %) žáků druhého stupně základních škol se učí alespoň jeden cizí jazyk. Angličtina je zdaleka nejpopulárnější a učilo se ji více než 17 mil. žáků (97,3%). Francouzsky se učilo 5 mil. žáků (33,7%), třetí němčinu se učily 3 mil. žáků (23,1%) a španělštinu 2 mil. (13,1%). Lucembursko, Finsko a Itálie jsou na vrcholu ve výuce většího počtu (více než dva) cizích jazyků. Na opačné straně žebříčku stojí Maďarsko a Irsko.

Sdílet tento příspěvek

Další aktuality