Politické kampaně, volby a politický marketing

Politické kampaně, volby a politický marketing

Pavel Šaradín (ed.)
Nakladatel Periplum 2009

Kniha Politické kampaně, volby a politický marketing čtenáři ukazuje několik aspektů, které se objevují na cestě mezi snahami politických stran získat co největší podíl na moci a voliči, kteří jim v tom mohou pomoci, nebo naopak zabránit.

ANOTACE

Příspěvky tak ve své většině zobrazují formy politické komunikace, jejichž zvládnutí patří k základním dovednostem politických aktérů ve 21. století.

Kniha obsahuje šest příspěvků. Autorkou jednoho z nich je Jennifer Lees-Marshment, která patří ve svém oboru ke špičce. Do knihy poskytla původní text, v němž shrnuje, třídí a představuje své hlavní názory v oblasti zkoumání politického marketingu. Pro českého čtenáře tak učinila důležitý vhled do problematiky výzkumu tohoto tématu.

Polský badatel Marek Mazur přispěl studií o působení politického marketingu ve volbách do samosprávných zastupitelstev v Polsku.

V souvislosti s profesionalizací volebních soutěží a intenzivním pronikáním marketingových metod do politických kampaní Eva Bradová a Pavel Šaradín analyzují jednu důležitou formu oslovování voličů, jíž je permanentní kampaň.

Markéta Šůstková představuje „fyziognomii marketingu lídra“ na příkladu Silvia Berlusconiho. Jedná se v podstatě o prodej produktu lídra, protože ten je pro úspěch strany ve volbách rozhodující. Právě Silvio Berlusconi je příkladem politika, který v tomto „personálním marketingu“ uspěl.

Sylvie Reterová se věnuje jako první v českém prostředí soustavně studiu alternativních forem hlasování, tentokrát z hlediska práva a jejich zabezpečení.

V posledním příspěvku se Veronika Němcová zabývala politickým zaměřením deníku Právo a Mladá fronta Dnes v době předvolební kampaně a několika měsíců po parlamentních volbách. Jedná o velmi užitečnou analýzu práce novinářů a zejména editorů dvou vlivných tištěných médií.

Pavel Šaradín (Ed.): Politické kampaně, volby a politický marketing, autoři jednotlivých příspěvků: Eva Bradová, Jennifer Lees-Marshment, Marek Mazur, Veronika Němcová, Sylvie Reterová, Pavel Šaradín, Markéta Šůstková. Sestavil Pavel Šaradín, vydání první, 144 stran, Periplum 2009 (2007).

Sdílet tento příspěvek

Další aktuality